Tips voor het organiseren van de leukste en beste Nieuwjaarsborrel

Tips organiseren Nieuwjaarsborrel

Het nieuwe jaar staat voor de deur en dat betekent dat het tijd is om een gezellige Nieuwjaarsborrel te organiseren. Om ervoor te zorgen dat jouw borrel een groot succes wordt, hebben we een aantal handige tips voor je op een rijtje gezet. Volg deze tips en jouw Nieuwjaarsborrel wordt onvergetelijk!

1. Kies een geschikte locatie

De locatie is een belangrijk onderdeel van een succesvolle Nieuwjaarsborrel. Zorg ervoor dat de locatie groot genoeg is om alle gasten te kunnen ontvangen. Denk ook aan de sfeer; een gezellige en warme omgeving zal bijdragen aan een geslaagde avond tijdens Oud en Nieuw.

2. Stel een gastenlijst samen

Nodig al je vrienden, familie, collega’s en kennissen uit voor een gezellige avond. Verstuur de uitnodigingen ruim van tevoren, zodat iedereen de datum in zijn of haar agenda kan zetten. Voor je het weet hebben jouw gasten tenslotte al iets anders te doen.

3. Bepaal het thema

Geef jouw Nieuwjaarsborrel een extra feestelijk tintje door een leuk thema te kiezen. Denk aan een dresscode, zoals ‘glitter en glamour’, of een kleurenthema, zoals ‘zwart en goud’. En zorg natuurlijk ook dat je hier zelf geschikte kleren voor in huis hebt!

4. Zorg voor hapjes en drankjes

Bij een geslaagde Nieuwjaarsborrel horen natuurlijk lekkere hapjes en drankjes. Zorg voor een goede mix van zoete en hartige snacks en vergeet niet om ook vegetarische en glutenvrije opties aan te bieden. Voor de drankjes kun je denken aan wijn, bier, frisdrank en cocktails. Vergeet ook de alcoholvrije alternatieven niet! Zo heb je voor ieder wat wils in huis.

5. Maak een feestelijke playlist

Creëer een feestelijke sfeer met de juiste muziek. Stel een playlist samen met een mix van klassieke en moderne feestnummers, zodat er voor ieder wat wils is. Vergeet niet om ook wat rustigere achtergrondmuziek te selecteren voor tijdens het borrelen. Er kan tenslotte niet de hele avond gedanst worden.

6. Versier de locatie

Zorg voor feestelijke versieringen om de locatie in een feestelijke stemming te brengen. Hang slingers, ballonnen en lichtjes op en zet feesthoedjes en confetti op tafel. Dit zal zeker bijdragen aan een feestelijke sfeer. Het leukste is als je dit ook nog eens doet in de kleuren en stijl van het eerder gekozen thema.

Beste Nieuwjaarsborrel

7. Organiseer een activiteit of spel

Om de avond nog gezelliger te maken, kun je een leuke activiteit of spel organiseren. Denk bijvoorbeeld aan een pubquiz, een karaoke-avond of een potje bingo.

8. Maak een fotomoment

Creëer een leuk fotomoment waar gasten op de avond zelf foto’s kunnen maken om de herinneringen aan jouw Nieuwjaarsborrel vast te leggen. Zorg voor een mooie achtergrond, leuke rekwisieten en eventueel een polaroidcamera of een smartphone met een selfiestick.

9. Zorg voor voldoende zit- en staanplaatsen

Zorg ervoor dat er voldoende zit- en staanplaatsen zijn voor alle gasten. Maak gezellige zithoekjes met comfortabele stoelen en banken, maar zorg ook voor voldoende statafels waar gasten hun drankjes en hapjes kunnen neerzetten.

10. Stel een duidelijke begin- en eindtijd vast

Door een duidelijke begin- en eindtijd voor je Nieuwjaarsborrel vast te stellen, weten je gasten waar ze aan toe zijn. Dit zorgt ervoor dat iedereen weet hoe laat ze verwacht worden en hoe laat het feestje voorbij is, wat bijdraagt aan een soepel verloop van de avond. Zo kun je Nieuwjaarsdag goed starten.

11. Bied een warm welkom

Zorg voor een warm welkom bij de entree van je Nieuwjaarsborrel. Je kunt bijvoorbeeld iemand vragen om de gasten te verwelkomen en hen te voorzien van een welkomstdrankje. Je kunt tenslotte niet alles zelf doen.

12. Regel hulp

Organiseer je een grote Nieuwjaarsborrel? Schakel dan hulp in van vrienden of familie om alles in goede banen te leiden. Zo kun je zelf ook genieten van de avond zonder constant in de weer te zijn met hapjes, drankjes en andere organisatorische zaken.

13. Communiceer duidelijk over cadeaus

Sommige mensen nemen graag een cadeautje mee naar een feestje. Als je liever geen cadeaus wilt ontvangen, geef dit dan duidelijk aan in de uitnodiging. Je kunt ook voorstellen dat gasten in plaats van een cadeau een bijdrage leveren aan een goed doel of iets lekkers meenemen voor bij de borrel.

14. Bedank je gasten

Vergeet niet om aan het einde van de avond je gasten te bedanken voor hun komst en eventuele cadeaus. Dit kan persoonlijk of via een bedankkaartje of e-mail na afloop van de borrel. Geef jij dit jaar de beste Nieuwjaarsborrel?